آگهی نگار
دسته
آگهی نگار
مراقبت های بعد از بوتاکس

بوتاکس مانند تمامی روش های زیبایی، مراقبت های بعد از آن نیز تاثیر به سزایی در روند کار و دستیابی به نتیجه ایده آل دارد که با جدی گرفتن مراقبت‌ های بعد از بوتاکس و رعایت کردن نکات می توان  از بروز هر گونه مشکلی پیشگیری کرد.

سایر نکاتی که باید بعد ازانجام بوتاکس رعایت شود شامل موارد زیر هستند:

1-حداقل تا یک روز ورزش نکنید

بعد ازانجام بوتاکس حداقل یک روز ورزش نکنید. فعالیت بدنی باعث افزایش جریان خون می‌شود و باعث می شود مواد تزریق شده  به نواحی دیگر پخش شود و اثر بخشی آن نسبت به محل تزریق کم شود.

2-قرارنگرفتن در برابرنور خورشید

حداقل ۴ساعت پس از تزریق به هیچ عنوان نباید در محیط‌های گرم حضور داشته باشید و در برابر نور مستقیم خورشید قرار بگیرید. گرما باعث گرگرفتگی وبالا رفتن فشار خون می شود که این امر ممکن است باعث ایجاد کبودی شود.

3-از لمس کردن منطق تزریق خوداری کنید

حداقل یک روز ازلمس کردن نواحی تزریق بوتاکس خودداری کنید. توصیه می‌شود از ماساژ دادن هم خودداری کنید. ماساژ در روزهای اول پس از تزریق احتمال مهاجرت بوتاکس به سایر بافتها و  باعث ایجاد عوارض جانبی می شود.

4-نحوه خوابیدن بعد ازبوتاکس

سعی کنید روی نواحی تزریق شده نخوابید که این کار باعث می ‌شود فشار فیزیکی به حداقل برسد و بوتاکس بتواند به درستی در ماهیچه‌ ها قرار بگیرد. حتما  ۶ الی ۷ ساعت بعد از تزریق را به هیچ عنوان دراز نکشید و به حالت نشسته به استراحت بپردازید.

5-نحوه حمام کردن بعد از بوتاکس

برای جلوگیری ازآسیب به بوتاکس تا یک روز بعد از انجام بوتاکس حمام نروید و اگر بعد یک روز تایل به رفتن حمام داشتید از قرارگیری در معرض آب داغ و بخار نیز پرهیز کنید. با آب ملایم حمام کنید و از فشار دادن نواحی تزریق خوداری کنید.

6-تغذیه مناسب بعد ازبوتاکس

مراقبت های تغذیه ‌ای پس از تزریق بوتاکس بسیار مهم می باشند. تا حد امکان ۲۴ ساعت اولیه پس از تزریق از خوردن غذاهای چرب، بیش از حد شیرین و سنگین اجتناب کنید و میوه ‌ها و سبزیجات آبرسان و غنی از آنتی ‌اکسیدان مصرف نمایید. مصرف غذاهای سالم در بهبود روند درمان بوتاکس و کاهش عوارض جانبی آن نقش مهمی دارد.

7-مصرف داروی های تجویز شده توسط پزشک

پس از انجام تزریق باید تنها از داروهای تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید و  اگر داروی خاصی مصرف می کنید حتما با پزشک درباره تاثیر آن روی مراقبت‌های پس از بوتاکس مشورت کنید زیرا بعضی از داروها باعث افزایش کبودی می شود.

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *