آگهی نگار
دسته
آگهی نگار
مدارک و شرایط لازم برای تاسیس سالن زیبایی

در این مطلب قصد داریم درباره مدارک و شرایط تاسیس سالن زیبایی توضیحاتی ارائه دهیم. آرایشگری یکی از شغل های پر درآمد می باشد که بسیاری از افراد به دلیل همین پردرامد بودن وارد این حرفه می شود البته این شغل مانند سایر شغل های دیگر در کنار بحث مادی نیاز به علاقه نیز دارد.  تاسیس سالن زیبایی  هم شبیه بقیه کسب و کارها است.که برای تاسیس باید حتماً  این مراحل را به ‌صورت کاملاً قانونی پشت سربگذارید. اولین قدم و یا پیش نیاز برای تاسیس سالن زیبایی داشتن مدرک معتبراز مرکز معتبر می باشد که بعد ازاخذ مدرک می تواند اقدام به راه اندازی سالن زیبایی کند.

در بخش زیر شرایط تاسیس سالن زیبایی را خواهید دید:

1-مجوز برای تاسیس سالن زیبایی

فردی که متقاضی تاسیس سالن زیبایی می باشد باید در اولین قدم اقدام به گرفتن مجوز کند. برای دریافت مجوز باید ابتدا مدرک معتبر که نشان دهنده مهارت متقاضی در حرفه آرایشگری است را داشته باشید. برای دریافت مجوز باید اول درخوست کتبی داده شود و درمرحله بعدی با ارائه مدرک  آرایشگری و واریز هزینه جواز درخواست شما دراتحادیه ثبت خواهد شد که بعد ازآن  ازطرف اتحادیه آرایشگران ازمحل تایس سالن بازرسی می شود که بعد از تاییدشدن جواز تاسیس که ۵ الی ۱۰سال اعتبار دارد صادر می شود.

2-انتخاب مکان مناسب

یکی دیگر از مدارک و شرایط تاسیس سالن زیبایی، مکان و موقعیت سالن زیبایی نقش بسیار مهمی در درآمدزایی آن دارد. سالن زیبایی باید دردسترس مشتری ها باشد و از انتخاب مکانی که دارای پله های زیادی می باشد خوداری کنید. اگر در شروع کار سرمایه کمی دارین بهتر است  از یه سالن کوچیک شروع کنین و کار کنین و بعد از مدتی که مشتری جذب کردین و سرمایه تون بیشتر شد سالن خودرا بزرگتر کنید. سالن زیبایی باید طبق ارائه خدمات از ابعاد مناسب برخوردار باشد و دارای تهویه مناسب، انشعاب فاضلاب و هواکش و… باشد.

3-تجهیزات لازم برای تاسیس سالن زیبایی

باتوجه به ارائه هرنوع خدمات درسالن زیبایی باید تجهیزات مورد نیاز آن خدمات تهیه شود. درکل بعضی از تجهیزات برای سالن زیبایی ضروری می باشد که این تجهیزات شامل :

-صندلی اصلاح

-صندلی میکاپ

-ابزار کوتاهی مو

-ابزار حرارتی مو

-کمد

-مبلمان سالن انتظار

و غیره می باشد که با ارائه هر خدمات تخصصی دیگر مانند ناخن کاری، پاک سازی پوست و غیره باید تجهیزات و لوازم مورد نیاز را تهیه کنید.

4-تبلیغات مناسب

برای معرفی سالن زیبایی و جذب مشتری و درنهایت رسیدن به درآمد بیشتر باید از تبلیغات مناسب استفاده کنید. امروزه برای تبلیغات از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی استفاده میکند که هم در وقت و هم درهزینه صرفه جویی می شود که برای این کارهم می توانید با متخصصان این حرفه مشورت کنید.

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *